Din mintea mea creaţă

I have been non smoker for …

Posted by Alexandra Ene pe Octombrie 9, 2009

Azi cand am creat tickerul am avut un soc vazand cati bani as fi dat in acest timp pe tigari, si numarul efectiv de tigari pe care le-as fi fumat. Cand spui „20 tigari pe zi” nu pare mult … ei, ce mare lucru, un pachet, nu? Insa acum cand ma uit la tickerul ala si citesc ca in 9 luni as fi fumat 5630 tigari, mi se pare enorm! Am fost tentata sa calculez cate tigari am fumat in cei 7 ani, insa m-am razgandit. It’s too scary.

Pe lista motivelor pentru care m-am lasat de fumat, banii ar fi undeva la urma de tot. Nu am luat niciodata in serios acest aspect, probabil pentru ca ma obisnuisem si mi se parea normal ca in fiecare zi sa cheltuiesc 70-80.000 pe viciul meu. Imi prinde bine acum o ingrijorare zilnica in minus. As fi renuntat la mancare si la orice necesitate ca sa fiu sigura ca am bani de tigari, acum grija asta pur si simplu … nu mai exista. Pot sa stau destul de linistita daca timp de o saptamana intreaga am doar 10 lei in buzunar. Totusi, desi schimbarea in viata de zi cu zi este evidenta, nu ma asteptam sa aflu ca in 9 luni am economisit o suma cat un salariu. Sau chiar doua salarii, in cazul unui job part time 😀 Indiferent unde voi lucra, mi-am asigurat al 13-lea salariu (si poate chiar si pe al 14-lea) prin economii 😀 Nu este cea mai importanta schimbare, dar este una la care nu ma asteptasem si este un motiv in plus ca sa ma bucur.

Imi amintesc ultimele cateva zile, ultimele tigari fumate, senzatia aia sufocanta ca nimic nu va mai fi la fel de acum inainte, iesirile in oras, distractia, jocurile de carti si nesfarsitele pahare de vorba pe care nu mi le puteam inchipui fara tigara alaturi. Am avut dreptate intr-un fel, toate aceste modalitati de a petrece timpul nu mai sunt la fel ca inainte … sunt mult mai bune, pentru ca a disparut un stres inutil si o iluzie!

12 răspunsuri to “I have been non smoker for …”

  1. Oana said

    Subscriu!

  2. Razvan said

    Wow! Chiar te-ai lasat??? Congrats! Nu e usor, dar merita, ti-o spun eu care m-am lasat acum… 14 ani! Bravo, tine-o tot asa!

  3. malpraxis said

    felicitari! si eu zic ca o sa ma las…de cand or sa se scumpeasca ca altfel nu m-as lasa. imi place sa fumez…sa fumez nu numai tigari 😀 sper sa reusesc repede dupa ce se scumpesc sa ma las… ms de comentariu pe blog si bafta si tie!

  4. Alexandra said

    @ malpraxis banii nu sunt o motivatie suficienta, daca vrei sa reusesti gaseste-ti una mai puternica, ceva care sa te deranjeze suficient. La mine a fost faptul ca detest adictiile ca si idee… iti limiteaza libertatea, iar libertatea este un lucru foarte important pentru mine. In orice caz bafta multa!

  5. laiurita said

    Sunt si ticker-ele astea un lucru bun. Mai descoperi cate un lucru nou si interesant.
    Eu una nu pot decat sa mai spun a "enshpea" oara ca sunt foarte mandra de tine si ma bucur ca te tii tare pe pozitii. >:D<

  6. jurnalulrosu said

    Si eu am fumat 8 ani. M-am lasat de tigari de 2 ani. Am luat cateva kg in plus, dar le-am dat jos cand m-am apucat de sala.
    M-am chinuit mult in prima luna, dar pe urma a inceput sa fie din ce in ce mai usor sa trec peste dependenta. In clipa de fata nu mai simt nevoia sa fumez, cu toate ca uneori imi place cand simt doar in trecere un iz de tutun. Complicat este ca vine iarna si trebuie sa stam inauntru in baruri, iar la noi nu se aplica regula cu fumatul doar in exterior, ca de, traim in Romania.

  7. Anonymous said

    Vreo 52.546. Cam atatea tigari ai fumat in 7 ani.
    Pentru nimic. 😉

  8. Alexandra said

    @jurnalulrosu, cand erai fumator iti convenea faptul ca se putea fuma si inauntru ;)) nu-i asa?

  9. Alexandra said

    @ domnul anonim (sau doamna): multumesc pentru calcul …. si no comment. Nasol obicei …

  10. jurnalulrosu said

    @Alexandra, da nu era nicio problema. M-as fi enervat daca atunci cand fumam mi-ar fi zis cineva, sa ma duc afara sa fumez. Acum insa, as interzice fumatul si pe strada.

  11. Alexandra said

    @jurnalulrosu, chiar ieri am inspirat fara voia mea fumul cuiva care mergea la 3 metri in fata mea … da, e foarte deranjant, numai ca nu pot sa uit ca m-am aflat si de cealalta parte a baricadei

  12. jurnalulrosu said

    @Alexandra, si eu am fost de cealalta parte, dar nu as mai vrea sa fiu pentru nimic in lume. Am invatat sa traiesc fara nicotina acum mult timp si ma simt excelent. O sa mai tocim multi pantofi prin tara asta pana o sa se aplice legea ca in celelalte tari civilizate.

Lasă un răspuns

 
