Din mintea mea creaţă

Limba noastră-i o comoară

Posted by Alexandra Ene pe Octombrie 26, 2009

Am alcatuit aceasta lista cu ajutorul Ramonei, si acum va invit sa radeti

bate campii – he is beating the fields
cai verzi pe pereti – green horses on the walls
bataie de joc – beating of the game
ma enervezi de-mi sar capacele – you annoy me so much, my caps are jumping off
imi ies din pepeni – i’m getting out of my melons
imi sare tandara – my chip is jumping
a face din tantar armasar – making a mosquito into a stud
a face cu ou si cu otet – making with egg and vinegar
a merge pe 7 carari – walking on 7 roads
toba de carte – drum of book
a sari calul – jumping the horse
m-am facut prastie – I made myself sling
e varza – he is cabbage
a lua peste picior – taking over the leg
a da la rate – giving to the ducks
a arde gazul – burning the gas
a da vrabia din mana pe cioara de pe gard – giving the sparrow in your hand for the crow on the fence
a da cu mucii in fasole – throwig with your snot in the beans
a freca menta – rubbing the mint
se crapa de ziua – it is cracking of day
m-a luat gura pe dinainte – my mouth went before me
l-a furat peisajul – the landscape stole him
l-a furat somnul – sleep stole him
a arunca privirea – throwing your looks
a arunca un ochi – throwing an eye
a cadea de comun acord – falling into common agreement
sarac lipit pamantului – poor stick to the ground
a taia frunza la caini – cutting leaves to the dogs
a te face de cacao – making yourself of cocoa
se uita ca vitelul la poarta noua – he is looking like the cow at the new gate
arata ca nuca-n perete – it looks like a nut on the wall
a te uita ca mata-n calendar – looking like the cat in the calendar
a face capul calendar – making your head calendar
sunt in apele mele – I am in my waters
mare branza – big cheese
baga bete-n roate – insert sticks into wheels
a rupt gura targului – he broke the mouth of the market
iti dau una de nu te vezi – I will give you one so you don’t see yourself
a luat plasa – he took net
beat prastie – drunk sling
ultimul racnet – last rage

7 răspunsuri to “Limba noastră-i o comoară”

  1. Ramo said

    =)) ma doare maxilarul…

  2. Malpraxis said

    ar mai fi unele de tradus si mai si 😀 titlul postului imi place, fata de tara limba noastra chiar e o comoara 🙂

    apropo ms de comentarii

  3. Alexandra said

    Eu nu mi-am mai amintit altele, dar oricum am strans o colectie mai mare decat ma asteptam 😀

  4. laiurita said

    Foarte tare!!! :))
    Bine ca le-ai postat. Facem noi la un mom dat o conferinta si intocmim un Compendium. 😉
    =)) =)) =))

  5. Alexandra said

    chiar te rog, noteaza-ti cand iti mai amintesti astfel de expresii :))

  6. Cougar said

    cică, breaking the mouth of the marketplace şi lying dead in the cornfield.

  7. ogeorgian said

    Spendid !!!

Lasă un răspuns

 
