Din mintea mea creaţă

Un an

Posted by Alexandra Ene pe Ianuarie 9, 2010

Am omis sa va spun (de fapt uitam cu totul, daca nu imi aducea aminte o prietena – se stie ea) ca de anul nou, la 12 noaptea, s-a implinit fix un an de cand am aruncat pe geam ultima tigara. Intrucat nu mai este pe lista preocuparilor mele, uitasem cu desavarsire de aceasta aniversare. In primele cateva luni am numarat zilele, fiecare zi in plus era o victorie – mai ales pentru ca descopeream, on and on, cat de bine este sa fii nefumator. Inca mai descopar. Treptat un obicei inlocuieste pe altul, si orice invat are si dezvat, astfel ca in prezent nu mai pot concepe situatia de a fi dependenta de o chestie pe care tre sa o fac o data la doua ore minim, in caz contrar nefiind in stare sa ma bucur de nimic. Nu as mai putea sa concep sa ies periodic pe balcon – acum ca e frig afara, sau sa plec dintr-un restaurant pentru ca toate locurile pentru fumatori sunt ocupate. Nu mai pot sa concep situatia de a sta minute bune in frig in conditiile in care pot sta intr-o incapere calduroasa. Nu mai trebuie sa confrunt privirea aia care parca spune „din cauza ta tre sa stam noi restul de 10 nefumatori in fumul asta insuportabil” sau sa aud persoane curatandu-si gatul zgomotos si ostentativ langa scrumiera din curtea facultatii (desigur, nu mai am treaba acolo, but that’s not the point anyway).

As mai vrea sa mentionez cat de mult mi-a ajutat o carte – „In sfarsit nefumator” sau „Calea usoara” (am intalnit ambele denumiri) a lui Allen Carr. Cartea asta ofera pregatirea psihica necesara inainte de a te lasa de fumat, si de asemenea diseca obiceiul asta explicand cum si de ce, cum functioneaza dependenta fizica si cea psihica, de ce ne apucam de fumat … etc. Dupa 7 ani de fumat a fost o mare surpriza sa vad ca nu inteleg cu adevarat cum stateau lucrurile.
Recomand cartea asta si celor care vor sa se lase de fumat, si celor care nu vor, si celor care nici macar nu fumeaza, insa cineva drag lor fumeaza 😀

(P.S.: Poza este sparlita de aici: http://www.aurelm.com/html/photo/photo_28/IMG_0336.jpg)

L.E.: Felicitarile mele si Ramonei care are si ea deja o luna si ceva de cand nu mai fumeaza!

10 răspunsuri to “Un an”

  1. victorblog said

    Eu nu fumez, însă stau şi mă gândesc cât timp mi-ar lua mie să mă obişnuiesc să trăiesc fără ceva cu care sunt foarte obişnuit.
    Pare ciudată propoziţia, însă, deşi nu fumez, înţeleg fumătorii care vor să se lase de fumat şi nu pot.

    Oricum sincere felicitări pentru ceea ce ai realizat. Nu pare mult, însă multă lume NU POATE renunţa la un obicei, pe care l-au deprins de-a lungul timpului.

  2. @Victor, la tot ce ai spus adauga si faptul ca fumatul da, fizic, dependenta. Este un drog.

  3. Freyja said

    Felicitari!! :*:*:*:*

  4. @Freyja: multumesc!

  5. malpraxis said

    si eu o sa ma las de fumat dupa sesiune. cel putin asa intentionez. mie imi place sa fumez si nu poti renunta usor la ceva ce iti place sa faci. mai e naspa ca sunt si o persoana care se lasa usor prins de anumite lucruri, multe din ele care dau si dependenta. sper sa reusesc sa ma las…sper sa si vreau cu adevarat asta 🙂

  6. asirensong said

    nu sunt o fumatoare, dar un rocker cu tigara ma lasa cu gura cascata intotdeauna…;))

  7. laiurita said

    Felicitări îți transmit (din nou) și pe această cale! 🙂 :*

  8. merciiiii 😀

  9. Botezatu said

    Urasc fetele care fumeaza. Ok, baieti sunt cum sunt…”ii sta bine la un baiat” sa zic asa dar la o fata? Cel mai urat lucru’, sa fi domnisoara frumoasa si cu tigarea in gura.
    Bine ca au scumpit astia tigarile, ma rog ca macar 10% din cei care fumeaza sa se lase anu’asta.
    Bravo, felicitari si toate cele bune.

Lasă un răspuns

 
