Din mintea mea creaţă

Atenţie, turişti estivali, se blochează roţile!

Posted by Alexandra Ene pe August 17, 2011

Traficul până în Constanţa ar fi fost imposibil, dacă nu am fi făcut un ocol de vreo 60 de kilometri. S-a ieşit bară la bară de pe autostradă, şi io am zis că nu merg aşa orice ar fi, atâtea zeci de km, oricât de bucureşteancă aş fi. Căldură mare, mon cher! Şi populatie migratoare pe măsura.. Ca să intrăm în Eforie Nord, tot la coadă am stat, apoi o vreme ne-am târât în viteza a doua în urma unuia care intenţiona să tragă pe dreapta dar nu era prea hotărât. N-aş fi crezut că o să spun asta, însă este posibil ca într-adevăr să se circule mult mai enervant pe Litoral decât în Bucureşti. Numa’ bine ce-am lăsat maşina parcată pe o străduţă şi am plecat în căutarea hotelului, că ne-am pomenit cu un bileţel lăsat prins în oglinda retrovizoare, ce grăia cam aşa:
„AVERTISMENT!!!
S.C. EFORIE ESTIVAL N-S S.R.L. vă înştiinţează să achitaţi taxa de parcare conform H.C.L. bla, bla etc.  În cazul refuzului vi se vor bloca roţile!
Contactaţi agentul de parcare din zona maşinii Dvs.
Mulţumim pentru înţelegere.”
Am căutat din priviri locul în care scria că aia-i parcare cu plată, unde-i ghişeul, unde-i agentul de parcare, unde-i notat un tarif, ceva. Cu greu, într-un final am descoperit semnul de parcare cu plată, cocoţat la o înălţime apreciabilă, discret agăţat într-un copac, unde era imposibil de văzut din maşină. Restul, ciuciu! Pe bileţel mai era trecut şi un număr de telefon, mâzgălit cu pixul şi m-a apucat râsul la gândul că cineva crede într-adevăr că o să aştept din timpul meu, în vacanţa mea, să vină nush ce agent al parcării tocmai din cealaltă juma’ de Eforie ca să îi dau bani.
Toată staţiunea euforică, plus sora ei mai sudică, sunt ticsite cu astfel de semne puse pe stâlpi şi prin copaci, având una peste alta un aspect de improvizat, la fel ca şi restul lucrurilor care se pot afla despre firma asta. Maşina cu care se plimbă ei agale lăsând bileţele şi ridicând comisioane este una înmatriculată în Bulgaria, iar din informaţiile de pe net, în 2009 firma avea 7 angajaţi. Cu recesiunea, acu or mai avea vreo 2, unul pentru nord, unul pentru sud…
Locuri în care să poţi parca fără să plăteşti există numai pe străduţele extra-super lăturalnice, şmecherii cu aparat de taxat la purtător au acaparat efectiv toate locurile cu potenţial de parcare.
Deşi urlă mass-media că ar fi băgat ăştia criza în ţară, pe litoral nu se simte asta. Preţurile au rămas sus iar jecmăneala e mai pe faţă ca niciodată.
Singura criză care ne deranjează este cea a bunului simţ!

Autori: Alexandra Ene & Lucian Iorgulescu

Un răspuns to “Atenţie, turişti estivali, se blochează roţile!”

  1. Soricel said

    Da am vazut si eu la alti nu la mine:)) nu e de gluma cu asta ca sunt bani multi la mijloc…..

Lasă un răspuns

 
